Veelgestelde vragen
Krijg een antwoord op de veelgestelde vragen.
ORAIBI Advocaten staat u te woord.
Kan ik online een afspraak maken?
Het is mogelijk om via het contactformulier aan te geven dat u een afspraak wenst te maken. U wordt nadien zo snel mogelijk gecontacteerd om deze afspraak vast te leggen. U kan ook telefonisch, per mail of via de chatbox een afspraak maken.
Hoeveel kost een advocaat?
We hechten veel belang aan de transparantie in het ereloon van onze juridische dienstverlening. Afhankelijk van de complexiteit van uw zaak en de aanpak varieert het ereloon. Een advocaat is verplicht om 21% BTW aan te rekenen op het ereloon en doorgerekende kosten (zoals verplaatsingskosten, parkingkosten etc.) Tijdens de eerste consultatie wordt het ereloon in detail besproken.
Naast het ereloon zijn er ook mogelijke kosten verbonden aan bepaalde procedures zoals het rolrecht, Gerechtsdeurwaarderskosten… Deze worden apart verrekend. Indien u hierbij vragen heeft kunt u steeds bij ons kantoor terecht.
Is de eerste consultatie gratis?
ORAIBI Advocaten staat voor hoogstaande en kwalitatieve juridische dienstverlening. Teneinde deze kwaliteit en een aanpak op maat te kunnen bieden, zijn ook eerste consultaties betalend.
Werkt het kantoor Prodeo?
In bepaalde gevallen kunnen wij Prodeo optreden mits het voorleggen van volgende documenten:
- attest van gezinssamenstelling,
- ingevuld aanvraagformulier,
- bewijs van inkomsten.
Welke materies worden op het kantoor behandeld?
Strafrecht, Familierecht, Vreemdelingenrecht, Burgerlijk recht, Mensenrechten en Verkeersrecht.
Is er parkeergelegenheid rond het kantoor?
Het kantoor is gesitueerd in het hartje van Antwerpen, dichtbij het Justitiepaleis en het Hof van Beroep.
U kan in de straat zelf evenals in de omliggende straten parkeren.
Kan ik mijn documenten digitaal doorsturen?
U kan alle documenten via mail bezorgen: info@oraibi.be Let er wel op dat u steeds bestanden in PDF formaat upload.
U kan ook steeds gebruik maken van WeTransfer.